BMWS1000RR a revoluționat clasa supersport atunci când a ieșit pentru prima dată în 2009. Șase ani mai târziu, și-a intensificat eforturile pentru aceeași provocare. Modelul BMWS1000RR – anul 2015 a fost complet revizuit. Inginerii BMW Motorrad au remodelat în întregime tehnologia, design-ul și accesoriile motocicletei. Rezultatul: în originile sale un veritabil Double R, pe drum o nouă mașinărie supersport.
RR este simbolul unui Superbike – se aplică și la design-ul acestuia. Acum, la a treia generație, puteți vedea instant puterea sa majorată. Flyline-ul este extrem de clar. De la partea din spate către secțiunea din față, fiecare element de tapițerie a fost reproiectat – inclusiv elementul de far, unde simetria a primit un accent mai mare.
Noul BMWS1000RR – model 2020
Mereu trăgând spre limită și în căutarea trasei ideale, ai 152 kW (207 CP) sub tine. Puterea fără limite împinge RR-ul tău spre maxim – cu un cuplu maxim de 113 Nm la 11.000 rpm și o curbă de cuplu de cel puțin 100 Nm pe plaja de turație între 5.500 și 14.500 rpm. La 10 ani după ce prima generație de RR a hipnotizat lumea moto, am ajuns la următorul nivel de performanță. Am revizuit aproape fiecare componentă a RR-ului – din față până în spate. Rezultatul: mai puțină greutate și performanță vizibil sporită. Ești pregătit pentru pole-position și pentru victorie? RR te așteaptă.
Când vine vorba de performanță, RR-ul este partenerul tău perfect. Și nu doar pe stradă, ci și pe pistă. În câțiva pași simpli, poți demonta atât oglinzile retrovizoare, cât și suportul plăcuței de înmatriculare și gata, ai o motocicletă de curse.
Pachetul M, disponibil opțional, transformă RR-ul tău în motocicleta supremă de curse. Aici, greutatea este redusă cu încă aproximativ 3,5 kg, până la 193,5 kg. Pe lângă schema coloristică Motorsport, jantele de carbon M, bateria M, șaua M, codița M și lagărul basculei M, primești și modurile de pilotaj Pro, cu modurile de pilotaj configurabile Race Pro 1-3 și sistemele electronice de asistență, precum DTC +/- Shift, Setări ABS, hărți motor, wheelie control și slide control, plus multe altele.
Noul motor cu patru cilindri este uzina de putere a noului RR. Pe lângă puterea care a crescut până la 152 kW (207 CP) la 13.500 rpm, dar și curba de cuplu a fost, de asemenea, optimizată. Și grație noii tehnologii BMW ShiftCam, care modifică timpul și înălțimea deschiderii supapei prin intermediul deplasării arborelui cu came, se dezvoltă mai multă putere și cuplu, chiar și în plaja de turație joasă și medie.
În plus, numeroase componente au fost adaptate pentru optimizarea greutății, volumului și designului. Acestea includ un nou concept de distribuție, supape de admisie din titan, goale pe dinăuntru și un ambreiaj multidisc în baie de ulei anti-hopping îmbunătățit (-20N). Motorul este acum cu 4 kg mai ușor și este și mai îngust, ceea ce îmbunătățește atât manevrabilitatea, cât și ergonomia. Vei observa acest aspect imediat ce te sui în șa.
Sursa: www.bmw-motorrad.ro
Date tehnice BMWS1000RR
Tip | Motor cu 4 cilindri în linie în 4 timpi, răcit cu apă/ulei, 4 supape de titan pe cilindru, BMW ShiftCam |
Alezaj x cursă | 80 mm x 49,7 mm |
Capacitate | 999 cmc |
Putere maximă | 152 kW (207 CP) la 13.500 rpm |
Cuplu maxim | 113 Nm la 11.000 rpm |
Raport de compresie | 13,3:1 |
Control mixt / management motor | Injecție electronică, admisie variabilă |
Control emisii | Convertizor catalitic cu 3 căi în buclă închisă, norma Euro 4 |
Performanţă / consum de combustibil |
|
Viteză maximă | 299 km/h |
Consum de combustibil per 100 km, cu o viteză constantă de 90 km/h | 6,2 l |
Consum de combustibil per 100 km, cu o viteză constantă de 120 km/h | 6,4 l |
Tip combustibil | Super fără plumb (premium), cifră octanică 95-98 (RON) (senzor de detonație, putere maximă cu 98 RON) |
Sistem electric |
|
Alternator |
450 W |
Baterie | 12 V / 8 Ah, fără întreținere |
Transmisie |
|
Ambreiaj | Ambreiaj multidisc în baie de ulei, anti-hopping, auto-servo-asistare |
Cutie de viteze | Cutie de viteze cu 6 trepte, cu angrenare constantă, cu dinți drepți |
Transmisie | Lanț 525 17/45 |
Şasiu / frâne |
|
Cadru | Cadru-pod turnat din aluminiu, motor portant |
Locaţie / suspensie roată faţă | Furcă inversată cu jambe de 45 mm, comprimare și revenire reglabile, pretensionare reglabilă |
Locaţie / suspensie roată spate | Basculă din aluminiu „WSBK”, monoamortizor cu sistem de pârghii, comprimare și revenire reglabile, pretensionare reglabilă |
Suspensie travel faţă / spate | 120 mm / 117 mm |
Ampatament | 1,441 mm |
Distanţa de fugă | 93.9 mm |
Unghiul lagărului furcii | 66.9° |
Roţi | Roţi aluminiu turnat |
Jantă, faţă | 3,50 x 17″ |
Jantă, spate | 6,00 x 17″ |
Anvelopă, faţă | 120/70 ZR 17 |
Jantă, spate | 190/55 ZR 17 |
Frână, faţă | Frână cu 2 discuri, etrier fix cu 4 pistonașe, diametru 320 mm |
Frână, spate | Frână cu 1 disc, etrier flotant cu 1 pistonaș, diametru 220 mm |
ABS/ABS Pro | BMW Motorrad Race ABS (parțial-integral), decuplabil, moduri selectabile/Setări ABS Pro pentru modurile RAIN, ROAD, DYNAMIC, ABS decuplat în modul RACE |
Dimensiuni / greutăţi | |
Lungime | 2.073 mm |
Lăţime (inclusiv oglinzi) | 848 mm |
Înălţime (fără oglinzi) | 1.151 mm |
Înălţime şa | 824 mm |
Curbă suport interior, masă proprie | 1.805 mm |
Masă proprie, gata de drum, cu rezervorul plin 1) | 197 kg |
Masă proprie fără lichide 2) | 175 kg (Pachetul M 173,3 kg) fără baterie |
Masă totală permisă | 407 kg |
Sarcină utilă (cu echipamentul standard) | 210 kg |
Volum util rezervor | 16,5 l |
Rezervă | aprox. 4 l |