Romanian Motorcycling Competition
Romanian Motorcycling Competition este poate cea mai populară competiție națională de motociclism viteză, fiind cunoscută sub numele de MotoRC. Are un caracter privat dar este recunoscută de Federația Română de Motociclism. Dovadă în acest sens este participarea celor mai buni piloți din România, și nu doar la clasa Stock 1000. Pentru acest an competițional are un calendar ce presupune un număr de șase etape. Cinci se vor desfășura pe circuitul Motorpark din România și una pe circuitul din Serres, Grecia. Este organizată pentru patru categorii, respectiv Stock 1000, Stock 600, Rookies 1000 și Rookies 600. Ca element de noutate și în premieră națională, cursele de la clasa Stock 1000 din cele șase etape vor fi televizate de Telekom Sport.
Fiind practic în al doilea an pe pistele de concurs, am decis participarea la clasa Rookies 1000, destinată motocicletelor de 1000 cmc și piloților începători. În acest sens, la finalul lunii aprilie, am făcut deplasarea la circuitul Motorpark de la Adâncata, județul Ialomița, la prima etapă a Romanian Motorcycling Competition.
Romanian Motorcycling Competition – vineri – antrenamente
Eram la a treia prezență pe circuitul Motorpak România. Prima a avut loc în octombrie 2018, în cadrul Romanian Superbike Championship. A doua la un Track Day organizat în data de 5 aprilie 2019 de echipa Team BMR-Exe Software. În cursa de la clasa Rookies 1000 din cursul anului trecut am obținut un personal best de 02:07:234 iar la track day 02:04:828. În urma accidentului suferit anul trecut pe Hungaroring, urma să evoluez, pe întreg parcursul acestui an cu tija metalică și cele 11 șuruburi pe care le am inserate în mâna stângă.
Având în vedere acest context, mi-am stabilit, ca obiectiv principal, progresul susținut în condiții de siguranță și menținând plaja de confort. Astfel, pentru prima etapă mi-am propus să aprofundez invățarea traselor. Scurtarea distanțelor de frânare înainte de câteva curbe și poziția pe motocicletă în diferite situații făceau parte din programul meu. Să ajung la un timp de 02:00 pe tur sau chiar să cobor sub acesta, nu a fost un obiectiv în sine. Dar, în plan psihologic, era de natură să-mi creeze un confort.
Beneficiind de șase sesiuni de antrenamente pe tot parcursul zilei, mi-am propus să evoluez constant și nu să alerg după tururi rapide. Astfel am reușit să obțin o medie de 02:03 pe turul de circuit și un personal best de 02:01:638. Nu am intrat decât în patru sesiuni de antrenament întrucât după-amiaza a plouat iar asfaltul pistei a fost deosebit de rece. Întrucât nu mi-am propus să forțez, am folosit pe față o anvelopă nouă Pirelli SC1 iar pe spate un SC2 parțial uzat. Puțin dezamăgit din cauza ploii, un dublu curcubeu ce și-a făcut spre seară apariția pe cerul de deasupra pistei, nu a făcut altceva decât să-mi dea o stare de spirit excelentă.
Sâmbătă se arăta timp frumos cu 16-17 grade, o ocazie excelentă pentru a lucra pe sectoare și pentru a încerca o consecvență în parcurgerea traselor.
Sâmbătă – antrenamente și calificări
Deși se prefigura o zi productivă, la prima oră am avut surpriza să nu mai pornească motocicleta. Pur și simplu peste noapte…La bord îmi arăta că senzorul de înclinație este defect, motiv pentru care computerul a blocat pornirea motocicletei. Toată ziua am desfăcut și verificat absolut toate cablurile, mufele și siguranțele motocicletei dar fără rezultat.
În jurul orei 16.00 am decis să înlocuiesc senzorul presupus defect dar fără rezultat. Frustrarea și supărarea își lăsau deja amprenta supra mea. Eram decis să împachetez și să plecăm acasă, prima etapă a Romanian Motorcycling Competition urmând să rămână o amintire nu prea plăcută pentru mine.
În ultimă instanță am observat că unul dintre relee este sărit din locașul său. L-am introdus la loc și motocicleta a pornit. Practic nu a avut nimic. Din păcate am pierdut întreaga zi, inclusiv și calificările, motiv pentru care urma să plec în cursă ultimul pe grila de start.
In extremis am reușit să intru la ultima sesiune de antrenamente. Mi-am propus și am reușit să simulez o cursă, reușind să parcurg 12 tururi. Cu excepția primului și ultimului, am reușit să parcurg constant 10 tururi la nivelul propus, având o medie de 02:01:00 pe tur, două tururi fiind 02:00:680, respectiv 02:00:653, deci în plaja de timp propusă, aspect care m-a motivat pentru cursa ce urma să aibă loc.
Duminică – warm-up și cursa
Dimineața ne-a găsit pe toți într-o atmosferă din ce în ce mai festivă. Pregătirile erau în desfășurare, Telekom Sport făcea ultimele ajustări și probe. Romanian Motorcycling Competition avea să marcheze o premieră națională, televizarea primei curse de motociclism viteză din România.
Am beneficiat de două sesiuni de warm-up. În cea de-a doua am reușit să simulez cursa. Am parcurs 9 tururi în același ritm ca și în seara zilei precedente. Am obținut un personal best de 02:00:485 pe tur. Se prefigura că în cursă voi coborî bariera de 2 minute/tur deși, așa cum am mai spus, acesta nu a fost un obiectiv primordial.
Am asistat la cursa de la clasa Stock 1000, cea care a fost televizată. Atmosfera a fost una excepțională iar fanii au marcat evenimentul printr-o prezență masivă. Cursa în sine a fost extrem de spectaculoasă. Cătălin Cazacu și Bogdan Vrăjitoru, principalii candidați la titlu, au oferit un adevărat regal motociclistic.
Am făcut ultimele pregătiri, am montat un nou cauciuc spate și am luat startul apoi în cursă la clasa Rookies 1000 de pe poziția 22, ultimul pe grila de start. Dincolo de acest incovenient, nu am reușit un start excepțional. Profitând și de două abandonuri, am reușit să depășesc în primele tururi câțiva piloți, ajungând pe poziția 15. Cum distanța față de piloții mai bine clasați a devenit una imposibil de surmontat, am decis să nu-mi forțez limitele și să transform restul cursei într-o sesiune de antrenament.
Cursa la Clasa Rookies 1000
În cursă nu am coborât sub 2 minute/tur dar am menținut un ritm constant pe întreaga perioadă a acesteia. Am terminat cursa pe locul 15 și am obținut astfel primul meu punct oficial. Mulțumitor, având în vedere că am pierdut întreaga zi de sâmbătă.
După trei prezențe pe acest circuit am reușit să cobor timpii pe tur cu 15 secunde, am aprofundat trasele, am marcat punctele dificile și am punctat direcțiile în care e loc de progres. Cu siguranță vor veni și rezultatele.
Următoarea etapă are loc în Grecia, pe circuitul de la Serres, în perioada 10-12 mai. Sunt optimist și urmăresc progresul susținut în condiții de siguranță pentru a evita orice incident sau accidentare. Sunt încă la debut iar răbdarea este parte din strategia mea de progres.
Mulțumesc colaboratorilor și sponsorului pentru sprijinul acordat.